- Szolgáltatásaink
- Az MVGYOSZ szolgáltatásai
- Partner szervezeteink szolgáltatásai
- Akadálymentes világ
- Dokumentumok
- Pályázatok - Támogatások
- Irodalmi pályázataink
- Hogyan látod a nem látókat? Rajzpályázat
- Szemléletformálás
- Rólunk szól
- Nekünk szól
- Vakok Világa (archívum)
- Partnereink - Szponzoraink
- Akikre büszkék lehetünk
- Egyesületünkről
- Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat
- Hirdetések
Megújul az MVGYOSZ vizuális arculata
2018 januárjától a szervezet megújulását és sokszínűségét tükröző, új vizuális arculatot kap a Szövetség. Ez nem csak egy új logót, hanem új szín- és formavilágot jelent a nyomtatott és digitális nyilvánossági kommunikációs anyagokon. Az arculatot és az azt tartalmazó kézikönyvet egy professzionális kommunikációs ügynökség tervezte. Négy terv közül - külső szakemberek bevonásával - sikerült kiválasztani azt, amelyik alkalmas a szervezeti értékeink tükrözésére a Centenáriumi évben is.
Az új logóról röviden: Két fő részből áll. Bal oldalon egy grafikus elemből, attól jobbra pedig három sorba rendezve az MVGYOSZ teljes nevének betű szerinti kiírásából.
kép: Az MVGYOSZ új logója látható, 6 kör és a felirat.
A grafikus elem egy hat pontból álló egység. A pontok - bár emlékeztetnek a Braille-jelekben szereplő pontok egymáshoz viszonyított méretarányaira és távolságára - nem célzottan egy Braille-jelet ábrázolnak, de a látvány alapján akár arra is asszociálhatunk. Minden pont más színű és más mintázatú. Ez a szervezet sokszínűségét hivatott jelképezni, azt hogy: sok tagegyesület alkotja, egyaránt részei a vakok, az aliglátók, a gyengénlátók, nem csak egyféle dologgal foglalkozik a szervezet, hanem sokrétű a tevékenysége, gazdaságilag nem csak egy lábon áll, stb.. A nonfiguratív ábrázolás miatt valójában a szemlélő az MVGYOSZ-ről meglévő ismeretei alapján minden esetben gondolhat bármit a logó mögé. Az új logó megfelel a professzionális logókkal szemben támasztott követelményeknek. Néhányan hiányolják belőle a látássérülést tükröző vagy a vak embert formázó ábrázolásokat, de tény, hogy a sporteszköz gyártó cégek logója sosem sporteszközöket, az autógyártók emblémái nem járműveket, a telekommunikációs cégek logói nem telefonkészülékeket ábrázolnak, és sorolhatnánk tovább is.
Reméljük, hogy az új vizuális arculatunk elnyeri majd a többség tetszését.
Angyal Gábor, szakmai vezető
Vakok Világa 2018. február