- Szolgáltatásaink
- Az MVGYOSZ szolgáltatásai
- Partner szervezeteink szolgáltatásai
- Akadálymentes világ
- Dokumentumok
- Pályázatok - Támogatások
- Irodalmi pályázataink
- Hogyan látod a nem látókat? Rajzpályázat
- Szemléletformálás
- Rólunk szól
- Nekünk szól
- Vakok Világa (archívum)
- Partnereink - Szponzoraink
- Akikre büszkék lehetünk
- Egyesületünkről
- Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat
- Hirdetések
FELJEGYZÉS
Készült 2021. július 16. 9:30 kezdettel a Magyar Vakok És Gyengénlátók Bács-Kiskun Megyei Egyesületének megbeszélésén, mely a Szemléletformáló trénerek részvétele gyakorlati foglalkozásokon és szemléletformáló rendezvénysorozat (Pályázati azonosító: NEAO-KP-1-2021/8-000396) hetedik előadása is egyben.Az előadás Google Meet segítségével valósult meg. Hanganyag került rögzítésre, melyet Hubina Ádámnak köszönhetünk.
Előadó Kuthy-Kovács Katalin rehabilitációs mentor és tanácsadó, a Pro-Team Kft. munkatársa. Feladata, hogy bevezesse a hallgatóságot a munka és foglalkoztatás világába. Mint jelezte is, nagyon szerteágazó témakörhöz érkezett a csapat, ami majd 3 előadásra oszlik, melyekből ez az első.
Interaktivitásra kérte a jelenlévőket, hisz előadását játékos, beszélgetős formátumúra tervezte, s ez mellett nem törpül el az információ átadása sem.
Ennek megfelelően játékkal indult a reggel. Egy személy keresztnevének kezdőbetűjével egy alliteráló tulajdonság megnevezése. (Kreativitást igénylő feladat, szorosan kapcsolódik az öndefinícióhoz)
2. játék: kör alakú tárgyak nevének gyűjtése (gondolkodtató, kreativitást igénylő összetett feladat)
A kibontott témakörök az alábbiak voltak:
• Bemutatkozás, gondolatok az előadásról
• Kreativitás és a munka kapcsolata
• A motiváció fontossága
• A reziliencia (mi az, a 7 alappillér, kapcsolata a munkavállalással.)
• Az önismeret és önértékelés (mi az öndefiníció? Miért jó? Ha segítségre van szükség.)
• A munkaerőpiac (Hogyan „adjuk el magunkat"? A magabiztosság fontossága. A környezet fontossága. A környezet gátló hatásai.)
• Az életút (mi az, ami tőlünk függ? Mire lehetünk hatással? Mi az, amire nem lehetünk kihatással?)
• Megoldásfókusz (mi az, mi lehetséges? Hogyan tudjuk megoldani a helyzeteket? A szemléletformálás és a megoldásfókusz kapcsolata. A tanácsadók és tanárok felelőssége. A rendezvények felelőssége.)
• Álláskeresés (Munkatükör és pályatükör. Mik a lehetőségek, az érdeklődési kör fontossága. A továbbtanulás, de mégis mit, hol, mikor? Korlátok.)
A leendő előadók a kérésnek megfelelően aktívak voltak, beszéltek saját élményeikről, még akkor is, ha érzelmileg felkavaró témáról volt szó.
Katalin nem kötelező érvényű „házi feladatot" is adott a csapatnak, mely keretében készíthetnek egy öndefiníciót, s aki vállalja, nyilvánosan is bemutathatja.