- Szolgáltatásaink
- Az MVGYOSZ szolgáltatásai
- Partner szervezeteink szolgáltatásai
- Akadálymentes világ
- Dokumentumok
- Pályázatok - Támogatások
- Irodalmi pályázataink
- Hogyan látod a nem látókat? Rajzpályázat
- Szemléletformálás
- Rólunk szól
- Nekünk szól
- Vakok Világa (archívum)
- Partnereink - Szponzoraink
- Akikre büszkék lehetünk
- Egyesületünkről
- Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat
- Hirdetések
Mostantól másként nyílnak a metróajtók
Újra automatikusan kinyílnak majd az ajtók a 2-es és a 4-es metró szerelvényein, miután megállnak az állomáson. 2015 októbere óta ajtónyitó gombot kellett megnyomniuk az utasoknak, de ezt a Budapesti Közlekedési Központ megszünteti, mert panaszkodtak a fogyatékosok érdekvédői és sok utas is. 2015 október közepén vezette be a BKK az M2-es és az M4-es metróvonalain, hogy gombnyomással nyíljanak az ajtók. Az indoklás az volt, hogy ezzel jelentősen csökkenthető az ajtók elhasználódása, és javítható a járművek légkondicionálásának hatékonysága. Azonban a rendszer bevezetése óta a fogyatékkal élőket képviselő érdekvédelmi szervezetektől és az utasok egy részétől érkező visszajelzések miatt a BKK úgy döntött, újra egyszerre nyílnak és záródnak majd a két vonalon közlekedő Alstom-szerelvények ajtói.
A 4-es metróvonalon a nyitási és a záródási folyamat automatikus. A 2-es metróvonalon az ajtókat a járművezető központilag nyitja, illetve zárja. E két vonalon az ajtók záródását jelző hang- és fényjelzés kezdetén az ajtónyitó gombok inaktívvá válnak, a gombokon látható zöld fény kialszik. Fontos, hogy a jelzés után 5 másodperccel az ajtók automatikusan becsukódnak, tehát ekkor a járművekre már nem szabad sem be-, sem róluk kiszállni. Az ajtók odazárás elleni védelemmel vannak ellátva.
www.origo.hu
Vakok Világa 2017. április