- Szolgáltatásaink
- Az MVGYOSZ szolgáltatásai
- Partner szervezeteink szolgáltatásai
- Akadálymentes világ
- Dokumentumok
- Pályázatok - Támogatások
- Irodalmi pályázataink
- Hogyan látod a nem látókat? Rajzpályázat
- Szemléletformálás
- Rólunk szól
- Nekünk szól
- Vakok Világa (archívum)
- Partnereink - Szponzoraink
- Akikre büszkék lehetünk
- Egyesületünkről
- Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat
- Hirdetések
2014. november 03. 15:38 | |
A Magyar Posta kibővíti termékeit és szolgáltatásait egy egykapus kiszolgálás keretein belül. | |
Viszlát, kígyózó sorok! - Mobilon is befizethetjük a sárga csekkeket 2014. október 30. 10:29 A Magyar Posta ma két új mobilalkalmazást leplezett le: egy üzleti és egy e-közigazgatáshoz kapcsolódó appot. Az üzleti alkalmazással jövő év elejétől már az összes újonnan kiállított sárga és fehér csekket be lehet majd fizetni QR-kód beolvasásával (iCsekk-kel). Az eseményen Németh Lászlóné államtitkár a Magyar Posta elektronikus közigazgatásban betöltött kibővített szerepéről is beszélt. A Magyar Posta kibővíti termékeit és szolgáltatásait egy egykapus kiszolgálás keretein belül. A cél, hogy az ország bármely területén, vidéken, a fővárosban és a megyeszékhelyeken egyaránt ugyanolyan szolgáltatások és termékek legyenek elérhetőek. Németh Lászlóné a Posta által végrehajtott több fontos akvizíciót és megkötött partnerségi kapcsolatot (FHB, takarékok) is megemlítette, mely fontos alapköve a nemzeti pénzügy szolgáltatások kiterjesztésének. A nemrégiben lezárult uniós Agora projekt céljairól és eredményeiről már a Posta vezérigazgatója, Szarka Zsolt beszélt. A fő célok: tájékoztatás, tájékozódás lehetősége a postákon, elektronikus ügyintézés elősegítése, 40 kistelepülésen (4000 lakos alattiak) a postákon elektronikus terminálokat helyeztek el, wifin keresztül saját eszközön is elérhető netkapcsolat, 12 élethelyzet (pl. okmányigénylés, lakcímváltozás bejelentése stb.) 160 típusú ügytípusát lehet elindítani ezentúl a postákon. A sárga csekkek megújításának projektje keretében egy új üzleti alkalmazást is bejelentett a Posta, melyet a Dorsum Zrt. fejlesztett. Ez Magyar Posta Üzleti Alkalmazás néven már elérhető a mobilapp store-okban. Funkciói: díjkalkulátor (például mennyibe kerül feladni egy ajánlott x gramm súlyú csomagot), irányítószám-kereső, csomagok nyomonkövetése, kényelmi szolgáltatásokról tájékozódás, 2 játék (kvíz és egy közösség "virtuális csomagszállító" játék) Ami talán a legfontosabb, a szóban forgó app beépített csekkbefizető funkcióval is rendelkezik, ennek lényege: a sárga és fehér csekkek QR-kód beolvasásával is befizethetővé váltak a QR-kód tartalmazza az összes adatot a tranzakció végrehajtásához, az alkalmazásba a fizetéshez egy bankkártyát kell regisztrálni, ha valaki ezt nem szeretné, akkor minden egyes fizetésnél megadva a kártyaadatokat is ki lehet egyenlíteni a számlát, a 2015 január 1-jétől legyártott sárga és fehér csekkek mindegyikére felkerül a QR-kód, így ezeket egytől egyig be lehet majd fizetni ezen a módon, október 24-én az ehhez szükséges ÁSZF is életbe lépett, láthatjuk a befizetett számlák listáját várakoztathatjuk a kifizetést, és mobilfeltöltésre is alkalmas. A Posta másik új mobilappját is bemutatták, amely a már említett az Agora projekthez kapcsolódik (Postai Agora alkalmazás néven október 31-től elérhető a store-okban): a főmenüben az ügyintézés menüpont alatt tájékozódhatnak az ügyfelek az ügyek menetéről, időpontfoglalás több közigazgatási szervezetnél (NAV, OEP, okmáyniroda stb.) a 40 Agora pontot (az említett uniós projektben létrehozott postahivatalok) térképes és listás keresővel is meg lehet találni, itt lehet tájékozódni, milyen szolgáltatások elérhetőek az adott hivatalban, kvízjáték is belekerült az applikációba, mely az Agora pontokról játékos formában tájékoztat, "Az applikáció a modern kor elvárásainak megfelelően nyújt lehetőséget arra, hogy ne csak a posták közelében tájékozódhassanak az ügyfelek közigazgatási ügyekről" - tette hozzá a vezérigazgató. Forrás www.mti.hu |